Fodboldtræning og proteinpulver

I dag har vi fået Simon Sørensen til at skrive et indlæg til os, omhandlende fodboldtræning og proteinpulver. Simon arbejder til dagligt på redaktionen hos Wheyproteinpulver.dk, som er en hjemmeside der guider om fitness og styrketræning.

 

Kan man optimere ens fodboldtræning med proteinpulver?
Først og fremmest, lad mig fortælle dig at proteinpulver er et kosttilskud, som faktisk kan være dig til gavn i næsten alle situationer. Proteinpulver har et yderst højt proteinindhold, og dette er der specielt mange styrketrænere som udnytter til at optimere deres muskelvækst. Men det vil faktisk også som fodboldspiller, være en stor fordel at benytte dig at proteinpulver. Vil du gerne vide meget mere omkring proteinpulver, så tryk her.

Det kan som fodboldspiller være en rigtig gode egenskab at have, hvis man har en rigtig god fysik. Og når man snakker om god fysik i fodbold, så mener jeg ikke at man har nogle gode fedtdepoter, men selvfølgelig at man har en god mængde muskler på sin krop. Men som fodboldspiller forbrænder man en stor mængde kalorier under fodboldtræningen og under fodboldkampe, og det kan derfor for nogle være en udfordring at øge sin muskelmasse.

For at få den nødvendige mængde proteiner til at få øget muskelvækst, kan det være en god ide at indtage proteinpulver.

Efter en fodboldkamp eller fodboldtræning, skulle dine muskler gerne være helt nedbrudte. Er de det, så skal de bruge de næste 48 timer på at restituere fuldendt. Lader du dem ikke restituere ordenligt, vil du også have svært ved at få dem til at vokse. Det er nemlig under restitutionen at muskler vokser. Men for at give dine muskler den bedst mulig restitution, så vil jeg anbefale dig at drikke din protein-shake umiddelbart efter at du har trænet eller spillet kamp. Ydermere anbefaler jeg dig også at indtage proteinpulver om aftenen, lige inden sengetid, da dine muskler faktisk restituerer bedst når du sover. Så sørg for at de er godt mættet af proteiner.

LÆS OGSÅ: “Hvor lang tid skal man restituere?”

Jeg vil slutte af med at give et lille ekstra råd, til dem som virkelig har svært ved at tage på. Der findes et kosttilskud som hedder Weight gainer, som langt hen af vejen minder om proteinpulver, men har nogle andre fordele. Weight gainer har nemlig et højt kalorieindhold, og det er en fordel for dig som til dagligt har svært ved at indtage nok kalorier, til at du kan vokse. Weight gainer indeholder også mange kulhydrater. Disse kulhydrater er rigtig mættende og giver dig en rigtig god mængde energi – og det perfekte boost lige inden fodboldkampen!

Jeg håber du kunne lide indlægget af vores gæsteblogger. Hvis du er blevet mere interesseret i proteinpulver, og gerne vil prøve det, så kan du finde min yndlings vanilje-smagsvariant.


 

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Del så andre også kan få glæde af fodboldtraeningen.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*