Hvor lang tid skal man restituere?

Dine spillere skal HUSKE at restituere. Hvis de glemmer at restituere, og samtidig bliver ved med at træne de samme muskelgrupper, så nedbryder du musklerne i stedet for at opbygge dem.

Kroppen er opbygget sådan, at den genopbygger sig selv stærkere, hvis der er sket skader et bestemt sted. Så hvis du har brækket en arm et bestemt sted, så genopbygger kroppen det sted hvor armen er brækket endnu stærkere end før. Derved brækker du ikke armen så let det samme sted igen. Med samme princip bliver dine muskler også opbygget.

Under træning ’river’ du muskelfibre over i de muskler som du træner. Musklerne skal derfor genopbygges, og for at kroppen er sikker på at du er stærkere næste gang, så danner den flere muskelfibre, så du er stærkere til næste gang. Hvis du bare bliver ved og ved med at træne de samme muskler, så når kroppen ikke at danne nok nye muskelfibre, i forhold til dem som du nedbryder, og så opnår du den omvendte virkning. Dine muskler bliver mindre og svagere.

Når kroppen opbygger musklerne superkompensere den, ved at danne flere muskelfibre end før. Det kaldes altså ”superkompensation”. Nedenfor ser du princippet i “superkompensation”.

Superkompensation

Ved superkompensation forstås, at kroppen opbygger musklerne endnu stærkere end før, så man kan modstå større belastning, og derved eventuelt kan bære flere kilo i styrketræningslokalet.

Hvis du har trænet meget intensiv fodboldtræning eller styrketræning, så skal du faktisk helt op og restituere 48 timer. Men med mit smarte styrketræningsprogram, som du også har fået med i pakken. Så kan komme uden om dette problem, ved at træne forskellige muskelgrupper hver dag.

Jo bedre form du er i, des bedre og hurtigere restituere du. Så når man er professionel fodboldspillere, skal man være i god form, og det går ikke at gå byen for at drikke sig fuld. Derved forøger du din restitution med mange procent. Husk det.


Visit-kort-Kristoffer Krüger

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Del så andre også kan få glæde af fodboldtraeningen.dk

2 kommentarer til “Hvor lang tid skal man restituere?

  1. skal man holde kroppen i ro uden træning efter et langt fodbold saison inden man starter træning igen og i hvorlangt tid?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*